Etkili Büro Yönetimi
Aslı Fransızca “bureau” olan “büro” sözcüğü, örgütsel ve yönetsel birçok faaliyetin yerine getirildiği yer anlamına gelmektedir. TDK’nin sözlüğüne göre büro, “danışma ve kayıt tutma işlerinin yürütüldüğü bir iş yeri”; bir başka kaynakta ise “bir işletmenin idari işlerinin yürütüldüğü yer” olarak tanımlanmaktadır. Bir tanım yapılacak olursa “Büro, yapılacak işin niteliğine göre gerekli insan ve ekipmanla donatılmış çalışma yeridir.” denebilir.
Gittikçe kompleks bir yapıya bürünen çalışma hayatında bürolar, bu alanda kaydedilen gelişmeler neticesinde “modern büro” şekline dönüşerek kolay, çabuk, rasyonel ve düzenli çalışmayı sağlayan, bütün gerekli aracı içinde bulunduran ideal bir çalışma yeri olarak görülmeye başlanmıştır.